• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 19 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130176
+
-

کیوسک/ روزنامه وال استریت ژورنال [آمریکا]/ کاهش سرعت اشتغال‌زایی در آمریکا


روزنامه وال‌استریت ژورنال نوشته که تعداد کارگرانی که در‌ ماه گذشته در آمریکا استخدام شده‌اند، کمتر از پیش‌بینی بوده است. این در حالی است که دولت بسته کمک اقتصادی به ارزش ۱۴۰۰دلار برای اکثر آمریکایی‌ها ارسال کرده که قاعدتا باید باعث افزایش تقاضا و تولید و در نتیجه اشتغال می‌شد. طبق آمار اداره کار آمریکا، در‌ ماه آوریل، 266هزار شغل جدید ایجاد شده و نرخ بیکاری ۶.۱ درصد بوده است.

روزنامه هرالد [اسکاتلند]
پیروزی ملی‌گرایان اسکاتلند


حزب ملی اسکاتلند براساس نتایج اولیه انتخابات، تاکنون ۳۸ کرسی از ۴۷ کرسی اعلام شده را به‌دست آورده است. نیکلا استورجن، رهبر این حزب اعلام کرده درصورت پیروزی در انتخابات و به‌دست آوردن اکثریت قاطع پارلمان، دوباره تا پایان ۲۰۲۳ یک رای‌گیری برای جدایی از بریتانیا برگزار خواهد کرد. این یک رویارویی بالقوه با بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیاست که قاطعانه مخالفتش را با برگزاری چنین رفراندومی اعلام کرده است.

روزنامه افغانستان ما [افغانستان]
زمان 20روزه برای تعمیر خطوط برق کابل


شرکت مسئول تعمیر خطوط برق انتقالی کابل اعلام کرده برای تعمیر 2پایه برق فشار قوی که منهدم شده است، 20روز زمان نیاز دارد. بامداد روز جمعه، 2پایه برق خطوط انتقالی به کابل، در اثر انفجار بمب فرو ریخت و قطع برق گسترده در پایتخت افغانستان را به‌دنبال داشت. این پایه‌ها در 40کیلومتری کابل قرار دارند. بخش عمده برق کابل از طریق این خطوط و از ازبکستان و تاجیکستان تامین می‌شود.

روزنامه العربی الجدید [قطر]
وضعیت بحرانی بیمارستان‌های عراق


روزنامه العربی‌الجدید در گزارشی میدانی به بررسی وضعیت بیمارستان‌های عراق پرداخته است. این گزارش بخشی از واکنش رسانه‌های عراق به فاجعه انفجار کپسول گاز در بیمارستان ابن‌خطیب بغداد است که مرگ بیش از 80تن را به‌دنبال داشت. به نوشته العربی‌الجدید، در سایه وضعیت بحرانی بیمارستان‌های عراق از نظر امکانات اولیه و اصول ایمنی، احتمال تکرار حادثه تلخ بیمارستان ابن‌خطیب وجود دارد.











 

این خبر را به اشتراک بگذارید